Ahad, 17 Julai 2011

Bicara Ad-Din Bersama Imam Muda Asyraf

Penghuni asrama SAMSMeL bertuah kerana dapat bertemu dengan Juara Imam Muda Musim Pertama iaitu Imam Muda Asyraf di program Bicara Ad-Din yang diadakan di Masjid Al-Istiqomah, Kg. Sungai Merab Luar. Masjid tersebut berada bersebelahan dengan sekolah dan pihak jawatankuasa masjid telah menjemput semua pelajar asrama untuk sama-sama memeriahkan program Bicara Ad-Din itu.

Para pelajar asrama makan malam lebih awal iaitu pada jam 5.30 petang dan kemudian bergerak ke masjid untuk menghadiri majlis bacaan yasin dan tahlil yang diadakan sebelum solat maghrib. Selepas selesai solat maghrib, Imam Muda Asyraf memulakan ceramah beliau yang bertajuk "Bulan Ramadhan : Masjid Destinasiku".
Ceramah yang disampaikan cukup bertenaga dengan intonasi dan nada suara yang unik. Isi ceramah dikupas dengan sangat menarik memudahkan semua jemaah yang mendengar ceramah beliau samada di dalam masjid atau yang diluar memahaminya dengan jelas. Jemaah lelaki yang tidak dapat memasuki masjid mengikuti ceramah beliau diperkarangan masjid melalui pancaran lcd projektor. Ternyata program ini mendapat sambutan yang menggalakkan.
Selesai ceramah, para jemaah bersolat isyak dan kemudian para pelajar sempat bersalaman dan mengambil gambar kenang-kenangan bersama beliau yang merupakan icon remaja muslim masakini. Semoga ceramah yang diberikan benar-benar dapat difahami, dihayati seterusnya diamalkan oleh semua yang mendengarnya. Berikut adalah gambar-gambar sekitar program tersebut :








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANDA MUNGKIN GEMAR