Selasa, 19 Julai 2011

Program Puasa Perdana 2011

Pihak sekolah telah mengadakan Program Puasa Perdana yang melibatkan guru-guru dan semua pelajar asrama. Program bermula seawal jam 4.30 pagi di mana pelajar asrama bangun beramai-ramai untuk bersahur di dewan makan. Kemudian mereka bersiap untuk menunaikan solat subuh berjemaah di surau.

Oleh kerana hampir keseluruhan pelajar sekolah berpuasa pada hari ini, pihak kantin sekolah tidak beroperasi. Kebetulan pelajar sekolah rendah juga bercuti pada hari yang sama. Pada pukul 6.45 petang, semua pelajar mula bergerak ke dewan makan untuk mengambil juadah berbuka puasa. Sementara menunggu masuknya waktu maghrib, para pelajar membaca mathurat beramai-ramai diikuti dengan tazkirah daripada Ketua Warden Asrama, Ustaz Mohd Fadzil bin Ibrahim.

Program Puasa Perdana ini merupakan latihan awal sebelum tibanya puasa sebenar iaitu pada bulan Ramadhan AlMubarak nanti. Semoga dengan terlaksananya program ini, semua pelajar lebih bersedia untuk menghadapi ibadah puasa dan dapat menjalankan ibadah puasa sepanjang bulan Ramadhan dengan bersungguh-sungguh. Semoga Allah menerima ibadah puasa kita ini. Berikut adalah gambar-gambar semasa berbuka puasa :






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ANDA MUNGKIN GEMAR